Algemene Gebruiksvoorwaarden DE HOFPAS
1. Algemeen
1.0 Welkom bij DE HOFPAS!
1.1 Voor welke HOFPAS-diensten
gelden deze Algemene Voorwaarden
1.2. Bescherming van uw privacy
1.3. Minderjarigen
1.4. Het punten sparen:
1.5. Punten besteden:
1.6. Verantwoordelijkheid voor
verlies of diefstal van de Pas:
1.7. Inactiviteit:
1.8. Het gebruik van de Website
1.9. Misbruik van de Website en
de gevolgen hiervan
1.10. Wij geven geen garanties
1.11. Beperking aansprakelijkheid
DE HOFPAS
1.12. Wijzigingen van de diensten
en de Website
1.13. Websites en diensten van
derden
1.14. Klachtenregeling
1.15. Overige bepalingen
1.16. Algemene Voorwaarden
Webwinkel keurmerk
1.17. Algemene voorwaarden voor Gebruikers.
2. Aanvullende voorwaarden E-commerce
2.1. Definities
2.2. Identiteit van
de ondernemer
2.3. Toepasselijkheid
2.4. Het aanbod
2.5. De
overeenkomst
2.6. Herroepingsrecht
2.7. Verplichtingen
van de consument tijdens de bedenktijd
2.8.
Uitoefening van het herroepingsrecht
door de consument
en kosten daarvan
2.9. Verplichtingen
van de ondernemer bij herroeping
2.10. Uitsluiting
herroepingsrecht
2.11. De prijs
2.12. Nakoming en
extra garantie
2.13. Levering en
uitvoering
2.14. Duurtransacties:
duur, opzegging en verlenging
2.15. Betaling
2.16. Klachtenregeling
2.17. Geschillen
2.18. Branchegarantie
2.19. Aanvullende of
afwijkende bepalingen
2.20. Wijziging van
de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk
3. Aanvullende
voorwaarden Vouchers en E-tickets
3.1. Regels voor het gebruik van Vouchers &
E-tickets
4. Aanvullende voorwaarden Hofpas-Partners
4.1. Aanvullende voorwaarden
voor DE HOFPAS PARTNERS
4.2. Regels voor het plaatsen van een Profiel,
Product en/of
Aanbiedingen op de Website
4.3. Geschillen
4.4. Melden van illegale of inbreuk makende
Aanbiedingen aan
DE HOFPAS, of
Meldingen van Aanbiedingen in strijd met
de Gebruiksvoorwaarden
4.5. Wij geven geen garanties
4.6. Vrijwaring dienst Aanbiedingen en beperking
aansprakelijkheid DE HOFPAS
4.7. Wijzigingen
4.8. De Aanbieding kan ook
elders worden gepubliceerd
4.9. Abonnementen
4.10 Omzetbelasting
4.11 Vouchers & E-tickets
Definities:
De Hofpas, hierna te noemen DE HOFPAS
Hiermee wordt het concept van De Hofpas bedoeld, een dienst van de
coöperatieve Vereniging ‘De Hofpas’ U.A., gevestigd te Den haag, Bautersemstraat
3, 2518PC.
De Hofpas-voordeelpas, hierna te noemen Hofpas.
Hiermee wordt een fysieke of elektronische uitvoering van de
Hofpas-voordeelpas bedoeld.
Hofpas-punt, hierna te noemen Punt.
Hiermee wordt de Eenheid bedoeld waarmee gespaard en betaald kan worden.
1 Punt heeft een waarde van € 0,01.
Hofpasgebruiker, hierna te noemen Gebruiker.
Hiermee wordt de geregistreerde gebruiker van de Hofpas bedoeld, die
gebruikmaakt van de diensten van DE HOFPAS.
Hofpas-Partner, hierna te noemen Partner.
Hiermee wordt aanbieder van De Hofpas-voordeel bedoeld.
Partner-Profiel, hierna te noemen Profiel.
Hiermee wordt de informatie van de Hofpas-Partner bedoeld waarmee hij
zichzelf profileert op de Hofpas-website.
Hofpas-website, hierna te noemen Website
Hiermee wordt de website www.dehofpas.nl bedoeld.
Aanbieding, hierna te noemen Aanbieding.
Hiermee wordt een afgeprijsd product of dienst van een Partner bedoeld.
Koper, hierna te noemen Koper
Hiermee wordt een Gebruiker bedoeld die via de Website een bestelling
plaatst bij één of meerdere Partners.
Abonnement, hierna te noemen Abonnement. Hiermee
wordt het systeem bedoeld waarmee Partners zich kunnen opgeven voor de
verschillende vormen van dienstverlening van DE HOFPAS. Abonnementen kunnen
gratis of betaald zijn.
1.0. Welkom bij DE HOFPAS!
Deze gebruiksvoorwaarden (de
"Gebruiksvoorwaarden") zijn met ingang van 1 april 2019 van
toepassing op ieder gebruik van de website, zowel via uw computer als via
mobiele apparatuur of enige andere softwareapplicatie, op alle diensten die
door De Vennootschap. Worden aangeboden en op alle overeenkomsten die DE HOFPAS
aangaat voor het gebruik van de Website en de diensten.
Door het bezoeken van onze Website gaat u akkoord
met deze Gebruiksvoorwaarden. DE HOFPAS raadt Gebruikers en niet geregistreerde
Gebruikers van de Website of van een van deze diensten aan, deze
Gebruiksvoorwaarden vooraf te lezen. DE HOFPAS kan deze Gebruiksvoorwaarden van
tijd tot tijd wijzigen. Wij raden u dan ook aan ze regelmatig te lezen.
1.1 Voor welke DE HOFPAS diensten gelden deze Algemene
Voorwaarden:
De HOFPAS biedt Gebruikers en PARTNERS een
spaarsysteem aan waarmee punten gespaard kunnen worden waarmee later weer producten
en diensten kunnen worden aangeschaft bij aangesloten PARTNERS of waarmee goede
doelen kunnen worden gesteund.
Deze Punten kunnen worden gespaard bij web aankopen
of bij aankopen in de winkel.
Daarnaast biedt DE HOFPAS een website aan waarop Gebruikers
en niet geregistreerde Gebruikers aanbiedingen van PARTNERS kunnen vinden die
vervolgens mede door middel van web transacties kunnen worden aangeschaft.
Niet geregistreerde Gebruikers beschikken niet over
een Hofpas en kunnen geen Punten sparen.
1.2. Bescherming van uw privacy
In ons Privacy beleid (http://www.dehofpasDE
HOFPAS.nl/privacy-statement-de-hofpas) wordt uitgelegd hoe we omgaan met uw
persoonlijke gegevens en hoe we uw privacy beschermen wanneer u onze Website
gebruikt.
1.3. Minderjarigen
De diensten van DE HOFPAS zijn slechts toegankelijk
voor minderjarige Gebruikers en minderjarige niet geregistreerde Gebruikers als
zij daarvoor toestemming hebben gekregen van hun wettelijke vertegenwoordiger
of indien het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat een bepaalde
minderjarige van deze leeftijd de betreffende handeling zelfstandig verricht.
1.4 Het punten sparen
Gebruikers krijgen een op naam gestelde Hofpas ter
beschikking. Dit kan een fysieke Hofpas zijn (model bankpas) of een elektronische
Hofpas die op de telefoon geladen wordt en dezelfde functionaliteit kent. De Hofpas
is gekoppeld aan het lidmaatschap van de Gebruiker bij DE HOFPAS.
Wanneer de Gebruiker een product of een dienst aanschaft
via DE HOFPAS website ontvangt de Gebruiker daarbij punten. Eén Punt is 1
eurocent waard. De Partner met wie de transactie wordt aangegaan bepaald
hoeveel Punten er per bestede Euro worden verstrekt.
Ook bij transacties in de winkel ontvangt de Gebruiker
Punten. Hiertoe biedt de Gebruiker zijn pas aan de Partner die vervolgens de
Pas scant en het te ontvangen aantal Punten bijschrijft op de Hofpas van de Gebruiker.
De Gebruiker kan het gespaarde aantal punten inzien
door aan te loggen op DE HOFPAS website op zijn persoonlijke pagina.
1.5 Punten besteden
De Gebruiker kan de gespaarde Punten ook besteden
bij aangesloten PARTNERS. Wanneer hij een aankoop doet op DE HOFPAS Website
wordt bij het afrekenen gevraagd of hij de aankoop in Punten of in Euro’s wil
voldoen (of in een combinatie daarvan).
Ook bij een aankoop in de winkel van een Partner kan
de Gebruiker ervoor kiezen de aankoop te betalen met gespaarde Punten. Daartoe
biedt hij zijn Hofpas aan de Partner die de Pas scant en het benodigde aantal
punten in mindering brengt op het gespaarde puntentotaal van de Gebruiker.
Het resultaat van deze aankooptransacties wordt
verwerkt in het Puntensysteem wat de Gebruiker kan raadplegen door aan te
loggen op DE HOFPAS website.
Gespaarde Punten zijn niet terug wisselbaar voor
geld.
1.6 Verantwoordelijkheid voor verlies of diefstal van de
Pas
De Gebruiker is verantwoordelijk voor verlies of
diefstal van de pas. Als de Pas verloren is gegaan neemt de Gebruiker zo snel
mogelijk contact op met helpdesknummer van DE HOFPAS, 070- 22 11 485 of info@dehofpas.nl onder
vermelding van zijn naam en pasnummer.
DE HOFPAS zal op dat moment het verdere gebruik van
die Hofpas blokkeren. De Gebruiker ontvangt vervolgens een nieuwe Hofpas. Nadat
hij de ontvangst daarvan bevestigd heeft zijn de resterende punten uit zijn
puntentotaal wederom ter beschikking.
Punten die tussen het verlies van de Hofpas en de
telefonische melding aan DE HOFPAS uit het puntentotaal van de Gebruiker zijn
uitgegeven worden niet door DE HOFPAS gecompenseerd.
Wanneer de Gebruiker vermoedt dat er foutieve
handelingen of vergissingen zijn gemaakt bij het bij- of afboeken van Punten
moet hij dat binnen 14 dagen per [per email of per telefoon] melden bij DE
HOFPAS. Na die periode van 14 dagen is het niet meer mogelijk foutieve
transacties te onderzoeken en te corrigeren.
1.7 Inactiviteit:
Als de Gebruiker
gedurende een aaneengesloten periode van 9 maanden geen transacties met de Hofpas
heeft verricht ontvangt hij een Email met de mededeling dat, bij voortdurende
inactiviteit, zijn account na 3 maanden zal worden opgeheven. De op het moment
van opheffing nog aanwezig punten in het account vervallen dan aan DE HOFPAS dan
wel aan het goede doel wat de Gebruiker had gekozen.
1.8. Het gebruik van
de Website
De inhoud van de Website mag door de Gebruiker en
niet geregistreerde Gebruikers niet worden gekopieerd, gereproduceerd en/of
openbaar gemaakt worden met uitzondering van een RSS-feeds voor persoonlijk
gebruik en/of nieuwsberichten tot een maximumaantal van 100 aanbiedingen of 100
hyperlinks naar aanbiedingen. Hiermee wordt bijvoorbeeld bedoeld gebruik in
persoonlijke web-blogs of andere persoonlijke websites. Het is de Gebruiker en niet
geregistreerde Gebruikers niet toegestaan de inhoud van de website te wijzigen,
anders dan beschreven in deze Gebruiksvoorwaarden.
Het is de Gebruiker en de niet geregistreerde
Gebruiker niet toegestaan om de Partners te benaderen voor het aanbieden van
eigen producten en/of diensten.
Op de databank van www.dehofpas.nl rust het
databankrecht van DE HOFPAS. Dit houdt onder meer in dat het de Gebruiker en de
niet geregistreerde Gebruiker niet is toegestaan een substantieel gedeelte van
de inhoud van de databank op te vragen en te hergebruiken en/of
niet-substantiële delen van de inhoud van de databank herhaald en systematisch
op te vragen en te hergebruiken in de zin van de Databankenwet, tenzij aan de
bovengenoemde uitzondering voor persoonlijk gebruik en/of nieuwsberichten is
voldaan.
1.9. Misbruik van de Website en de gevolgen hiervan
Voor uw veiligheid en om misbruik tegen te gaan
worden e-mailadressen afgeschermd door DE HOFPAS. Uw reactie op een Partner of
een aanbieding van een Partner en eventuele vervolgberichten tussen Gebruiker
en de niet geregistreerde Gebruiker en de Partner worden via de servers van DE
HOFPAS verzonden.
Voor het melden van illegale en inbreuk makende aanbiedingen,
beledigende inhoud en andere problemen verzoeken wij u een email te zenden naar
info@dehofpas.nl; zo kunnen wij er samen voor zorgen dat de site zo schoon en
veilig mogelijk blijft. Klachten omtrent oplichting of het niet geleverd
krijgen van het HOFPAS-voordeel kunt u melden via ons Contactformulier
(www.dehofpas.nl/contact)
Indien wij aanwijzingen en/of klachten van Gebruiker
en de niet geregistreerde Gebruiker ontvangen of om andere redenen van mening
zijn dat een bepaalde Gebruiker en de niet geregistreerde Gebruiker of Partner niet
handelt in overeenstemming met de wet en/of de Gebruiksvoorwaarden en/of het privacy
beleid, dan kunnen wij – indien wij daartoe aanleiding zien – om
veiligheidsredenen en ter bescherming van onze Gebruiker en de niet geregistreerde
Gebruiker onder meer de onderstaande maatregelen treffen. DE HOFPAS kan deze
maatregelen ook treffen als u op onredelijke wijze gebruik maakt van de Website,
bijvoorbeeld indien uw gebruik andere Gebruiker en de niet geregistreerde
Gebruiker hindert of de goede werking van de Website verstoort:
DE HOFPAS kan de desbetreffende Gebruiker en de niet
geregistreerde Gebruiker en/of Partner uitsluiten van de diensten van DE HOFPAS
of bepaalde functionaliteiten voor deze beperken. U kunt hier denken aan
bijvoorbeeld schorsing van de account, het verwijderen van beoordelingen, het
beperkt kunnen plaatsen van producten, diensten en/of aanbiedingen of reacties;
DE HOFPAS kan in het kader van de bovengenoemde
maatregelen de persoonsgegevens van de betrokkenen verwerken. Als daartoe
aanleiding is kan DE HOFPAS binnen de grenzen van de wet, de persoonsgegevens
van de betrokkenen doorgeven, bijvoorbeeld aan de politie.
1.10. Garanties
Wij kunnen u niet garanderen dat onze diensten
altijd zullen voldoen aan uw verwachtingen.
Ook kunnen wij niet garanderen dat de Website foutloos
functioneert en/of dat een continue en/of veilige toegang tot de Website of
delen daarvan kan worden verkregen.
Alle informatie, getallen en bedragen op de Website zijn
onder voorbehoud van spel- of typefouten.
1.11. Beperking aansprakelijkheid DE HOFPAS
Wij sluiten, voor zover wettelijk toegestaan is,
aansprakelijkheid uit voor alle schade die een Gebruiker en de niet
geregistreerde Gebruiker lijdt door
(i) gebruik van de diensten van DE HOFPAS;
(ii) het niet of niet veilig beschikbaar zijn van de
Website of delen daarvan;
(iii) onjuiste informatie op de Website;
(iv) afname van diensten van derden of gebruik van
gekochte producten via de Website; of
(v) wijzigingen in de diensten van DE HOFPAS of
wijzigingen in of op de Website.
(vi) Gevolgen van het verlies van de Pas door de Gebruiker
worden niet gecompenseerd door DE HOFPAS.
Als wij om wat voor reden dan ook toch aansprakelijk
zijn, dan is onze aansprakelijkheid
beperkt tot maximaal a) de totale vergoeding die de Partner
aan DE HOFPAS heeft betaald gedurende de 6 maanden voorafgaand aan de handeling
waardoor de aansprakelijkheid is ontstaan, of (b) € 150, al naar gelang wat
hoger is.
1.12. Wijzigingen van de diensten en de Website
DE HOFPAS kan de Website of delen daarvan te allen
tijde wijzigen. Ook kunnen wij te allen tijde onze diensten wijzigen of
beëindigen. Wij zullen ernaar streven om een dergelijke wijziging of
beëindiging binnen een redelijke termijn aan te kondigen voordat deze wordt doorgevoerd.
1.13. Websites en diensten van derden
De Website bevat verwijzingen naar de websites van
derden (bijvoorbeeld door middel van een hyperlink of banner). DE HOFPAS heeft
geen enkele zeggenschap of invloed op de inhoud van deze websites. Op deze
websites gelden de (privacy)regels van die betreffende website. Als u vragen
over deze regels van websites van derden heeft, dan verwijzen wij u graag naar
hun over websites. Dit geldt ook voor het gebruiken van de diensten van externe
dienstverleners, zoals van betaaldiensten van derden. Het gebruik van deze diensten
zal dan onder de (privacy)regels van de desbetreffende dienstverlener vallen.
1.14. Klachtenregeling
Klachten over de dienstverlening van DE HOFPAS en de
aangesloten Partners kunt u indienen door middel van het contactformulier
klachten dienen binnen bekwame tijd nadat u een gebrek in de dienstverlening
heeft geconstateerd te worden ingediend, waarbij een termijn van 2 maanden in
ieder geval tijdig zal zijn. Klachten dienen volledig en duidelijk omschreven
te worden ingediend. Wij zullen ernaar streven binnen 14 dagen na het indienen van
de klacht te reageren. In geval dit niet mogelijk is, zullen wij u binnen 14
dagen na het indienen van de klacht een indicatie geven van de termijn van
beantwoording.
1.15. Overige bepalingen
DE HOFPAS B.V. (“Vennootschap) is gevestigd
aan de Roggeveenstraat 116, 2518 TT te Den Haag. DE HOFPAS heeft telefoonnummer
070-221 14 85, btw-nummer 85741612B01 en is ingeschreven bij de Kamer van
Koophandel onder nummer 68371373.
DE HOFPAS kan de Gebruiksvoorwaarden of delen
daarvan te allen tijde wijzigen. DE HOFPAS zal ernaar streven om een dergelijke
wijziging binnen redelijke termijn voor inwerkingtreding aan te kondigen. De
wijzingen worden van kracht binnen redelijke termijn nadat deze zijn
aangekondigd, of nadat u na de wijziging opnieuw van de Website en/of de diensten
van DE HOFPAS gebruik heeft gemaakt, al naar gelang wat eerder plaatsvindt.
Als wij een bepaling in de Gebruiksvoorwaarden niet
afdwingen, dan heeft dat niet tot gevolg dat wij afstand doen van het recht dit
op een later tijdstip of jegens een andere Partner en/of Gebruiker en de niet
geregistreerde Gebruiker wel af te dwingen. Afspraken die afwijken van hetgeen
is bepaald in de Gebruiksvoorwaarden zijn enkel geldig als deze schriftelijk
door DE HOFPAS zijn bevestigd. Als een of meerdere bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden
door een bevoegde rechter ongeldig wordt verklaard, dan laat dit de overige
bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden onverlet.
Kennisgevingen aan DE HOFPAS (anders dan over inbreuk
makende of op andere wijze onrechtmatige Aanbiedingen) kunnen worden gericht
aan DE HOFPAS, Bautersemstraat 3, 2518 PC te Den Haag. Kennisgevingen aan Gebruiker
en de niet geregistreerde Gebruiker zullen worden gestuurd naar het opgegeven e-mailadres,
of per aangetekende post ingeval hiertoe aanleiding is en een adres beschikbaar
is. Kennisgevingen gedaan per aangetekende post zullen worden geacht te zijn
ontvangen 5 (vijf) werkdagen na de datum van verzending.
Deze
Gebruiksvoorwaarden vormen de hele overeenkomst tussen DE HOFPAS, Gebruiker en
de niet geregistreerde Gebruiker en Partner en vervangen alle eerdere
overeenkomsten.
De
overeenkomsten die volgen uit alle diensten van DE HOFPAS en de Gebruiksvoorwaarden
worden beheerst door Nederlands recht. In het geval van een geschil voortvloeiend
uit deze overeenkomsten of uit de Gebruiksvoorwaarden, zal enkel de rechtbank
te Den Haag bevoegd zijn, tenzij het geschil is voorgelegd aan de Stichting Geschillencommissies
Consumentenzaken. Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie
via het Europees ODR Platform.
Indien de Gebruiker en de niet geregistreerde
Gebruiker handelt als consument (een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening
van beroep of bedrijf), dan heeft deze Gebruiker en de niet geregistreerde Gebruiker
verder de optie om binnen een maand nadat DE HOFPAS zich op de bevoegdheid van
de rechtbank Den Haag beroept, voor beslechting van het geschil door de volgens
de wet bevoegde rechter te kiezen.
1.16. Algemene Voorwaarden Webwinkel keurmerk
DE HOFPAS volgt de voorwaarden van Webwinkel
Keurmerk als gevolg waarvan in aanvulling op deze Gebruiksvoorwaarden, ook de
Algemene Voorwaarden Webwinkel Keurmerk van toepassing zijn op de overeenkomst
tussen Partners en Gebruikers en niet geregistreerde Gebruikers.
In het geval sprake is van strijdigheid tussen de
inhoud van de Algemene Voorwaarden Webwinkelkeurmerk en de Gebruiksvoorwaarden
zullen indien de Gebruiker de overeenkomst met Partner aangaat als consument de
inhoud van de Algemene Voorwaarden Webwinkel keurmerk voorrang hebben boven de
inhoud van de Gebruiksvoorwaarden. In elk ander geval zullen de inhoud van de
Gebruiksvoorwaarden voorrang hebben boven de inhoud van de Algemene Voorwaarden
Webwinkel Keurmerk
1.17. Algemene voorwaarden voor Gebruikers.
Gebruiker en
de niet geregistreerde Gebruiker gaan door het aanvinken van de algemene voorwaarden
bij aanmelding akkoord met deze voorwaarden.
Gebruikers gaan akkoord met het gebruik van Gebruiker en de niet geregistreerde Gebruiker informatie door DE HOFPAS om het aanbod van diensten te verbeteren en om passende aanbiedingen van Partners te communiceren. Hierbij is de voorwaarde dat er wordt voldaan aan de bepalingen van het Privacy statement.
Deze aanvullende voorwaarden zijn van toepassing voor Partners
die gebruik maken van de E-commerce toepassing van DE HOFPAS. Omdat de
E-Commerce toepassing ‘kopen of afstand’ bevat dient de Europese wetgeving op
dit gebied nagevolgd te worden. De Algemene Voorwaarden Stichting Webshop
Keurmerk worden door DE HOFPAS en haar Partners van toepassing verklaard.
Algemene
Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk
Deze Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk
zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de
Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaaleconomische Raad en
treden in werking per 1 juni 2014. Deze Algemene Voorwaarden zullen worden
gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van
financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover
deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een
overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten
verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale
inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde
partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen
de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon
die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-,
bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
In dit geval de Gebruiker en/of klant van de Website
www.hofpas.nl
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in
digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een
overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of
digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk
hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in
staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op
een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is
afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde
reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid
van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
afstand;
9. Ondernemer: de natuurlijke of
rechtspersoon die Partner is van DE HOFPAS en (daardoor van Stichting Webshop
Keurmerk) en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand
aan consumenten/Gebruikers aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die
tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud
en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend
of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op
afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat
kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument
en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;
Artikel
2 – Identiteit van de ondernemer
Naam ondernemer
De Partner van DE HOFPAS
Gegevens gepubliceerd op www.dehofpas.nl
Artikel
3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn
van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen
overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar gesteld. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de
ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke
wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op
verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Als de overeenkomst op afstand
elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk
is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven
waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden
kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of
op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze
algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en
kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen
op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel
4 – Het aanbod
1. Als een aanbod een beperkte
geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en
nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling
van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik
maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen
of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel
5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder
voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Als de consument het aanbod langs
elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs
elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de
consument de overeenkomst ontbinden.
3. Als de overeenkomst elektronisch
tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische
maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt
hij voor een veilige web omgeving. Als de consument elektronisch kan betalen,
zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen
wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen
kan voldoen, en ook van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Als de ondernemer op grond
van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is
hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de
uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij
levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de
volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de
consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager, meesturen:
a. Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar
de consument met klachten terecht kan;
b. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument
van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding over
het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. De informatie over garanties en bestaande service na
aankoop;
d. De prijs met inbegrip van alle belastingen van het
product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van
aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de
overeenkomst op afstand;
e. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst als de
overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. Als de consument een herroepingsrecht heeft, het
modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie
is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel
6 – Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst
met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van
minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de
consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van
zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd
gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen
derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. Als de consument in eenzelfde
bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een
door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer
mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke
wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een
verschillende levertijd weigeren.
b. Als de levering van een product bestaat
uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een
door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft
ontvangen;
Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten
gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem
aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële
drager is geleverd:
3. De consument kan een
dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die
niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder
opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de
reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd
gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale
inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over
herroepingsrecht:
5. Als de ondernemer de consument de
wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier
voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na
het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit
artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Als de ondernemer de in het
voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen
twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt
de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft
ontvangen.
Artikel
7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de
consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de
kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt
hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren
zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen
aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een
manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet
aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem
niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte
informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel
8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt
van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel
van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan
de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14
dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument
het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de
ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf
af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht
genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product
terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in
originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte
redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor
de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de
consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse
kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld
dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de
kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te
dragen.
6. Indien de consument herroept na
eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de
levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn
gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de
bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig
is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op
het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de
verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten
voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit,
die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid,
of tot levering van stadsverwarming, als:
a. De ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor