.

Garantie & Retourneren

HOE WERKT DE GARANTIE?


A)   BINNEN DE GARANTIETERMIJN:

Wanneer een product binnen de garantietermijn, bij normaal gebruik, defect raakt, heb je recht op vervanging of reparatie daarvan. De kosten voor de retour- en vervangende zending binnen het garantietermijn zijn voor de winkelier waar je het product kocht maar je bent zelf altijd verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport.

 

B)    NA DE GARANTIETERMIJN:

Je kunt met garantieclaims en problemen buiten de garantietermijn direct contact opnemen met de winkelier van wie je het product gekocht hebt. Na ontvangst van jouw melding neemt deze Hofpas-partner binnen twee dagen contact met je op om je te informeren over de vervolgprocedure. 

 

Na de garantietermijn zijn de kosten van de terugzending, de reparatie zelf en een eventueel vervangende zending voor jou als klant. De winkelier neemt in dat geval contact met je op om afspraken te maken over de hoogte van het reparatiebedrag en de verdere procedure. 

 

14 DAGEN RETOURRECHT

Je mag een bestelling (of enkele producten daaruit) binnen 14 dagen ruilen of annuleren en terugzenden/brengen naar de winkel waar je ze kocht. Wanneer een geretourneerd product defecten of gebruikssporen vertoond, zal de winkelier hierover contact met je opnemen en de geconstateerde schade in overleg bij je in rekening brengen. Sommige van de artikelen zijn verzegeld. Deze artikelen kunnen we om hygiënische redenen niet terugnemen als de zegeling ontbreekt.

 

TERUGZENDEN OF BRENGEN

Het product dient altijd in de complete en onbeschadigde verpakking bij de winkelier die het leverde te worden aangeleverd.

 

De kosten voor de terugzending zijn voor je eigen rekening en je dient de pakketzegel die je krijgt van de vervoerder goed te bewaren om te kunnen gebruiken als bewijs dat je je bestelling daadwerkelijk teruggestuurd hebt naar de winkelier.

 

TERUGBETALING

Je eerdere betaling (incl. de verzendkosten) minus de overeengekomen kosten voor eventuele schades wordt uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst bij de winkelier teruggestort op je rekening.

 

Let op: Om administratieve reden is het niet mogelijk om direct geld van de winkelier terug te krijgen wanneer je de bestelling daar komt terugbrengen.